hello!

Cute Hello Kitty 4

Followers

Sunday, August 28, 2011

SAYA BANGGA DENGAN ARWAH TOK WAN SAYA

SALAM 1 MALAYSIA...
kali ni entry saya ada dua tajuk sebenarnya....

ok..follow up je i punye cerita...baca bagi habis
ok....







ok hari kemerdekaan after raya kan?ni cek nak cerita pasal apa cek ni fanatik sgt pasal 
kemerdekaan malaysia ni....

ok...

honestly i bangga sgt2 dengan tok wan i...krn dia adalah  seorang pegawai polis masa malaysia ni masih  lagi nama tanah melayu..bangga beb!! klu ada org nak kritik i n kata "eleh...itu tu pun nak bangga..."
then i akan jawab"kau ade?" hahahhaha 
sebagai cucu yang sgt2 syg akan tokwan...i tulis ni adalah igin meningatkan kepada semua rakyat MALAYSIA.. bahawa...kenanglah pengorbanan org2 dahulu yang bermati-matian cuba memerdekakan tanah melayu...kesian weh...keluar masuk hutan..tambah2 yang sesiapa atoknya jadi askar...lagi byak dugaan....org kita ada keluar masuk hutan semata2 nak bela nasib BANGSA sendiri? TAK DAK AIH.....


kita sekarang dah sgt2 senang..cikgu i pernah pesan dekat kelas i,masa tu seingat ai...i tingakatan 5....

ini katanya " KAMU INGAT.. SEJARAH TAK MUNGKIN TAK AKAN BERULANG,ia pasti berulang jika kita leka''
jadi kita generasi baru jgn mudah lupa..kesenangan kita dihari ini ,kita patut bersyukur....


i sgt2 suka politik...sejarah politik malaysia i paling suka...jadi maaflah mungki ada yang tak nak ambil port pasal ni..nevermine...kita masing2 ada pendapat sendiri..jadi janganlah kita '' cakap dia tu salah....dia tu muda2 lagi dah kena aota....dia salah anggap..dia bersalah dan mcm2 lagi" enough! kita sama sahaja...cuma pendapat kita berbeza...jadi......kita jangan cepat melatah...

apa2 pun i bersyukur sgt2 dapat tinggal dalam negara yang aman damai.....


kita tak perlu bergaduh n mengadu domba sesama bangsa kita sendiri....kalaulah tokwan i masih ada..pasti dia sedih...melihat bangsa sendiri berpecah belah......



IM PROUD WITH U TOKWAN!!!




ARWAH TOKWAN....



GAMBAR NI DIAMBIL MASATU TOKWAN BERTUGAS TIME LAWATAN TENGKU PADA 22 AUG 1957























MASA NI HARI TENGKU BUAT LAWATAN DI KUALA PERLIS..
 sebenarnya byak lagi...nnti i upload lagi.....

gambar2 ni menjadi simpanan keluarga ku...dan akan i tunjuk semua gambar ni kepada anak cucu i...jika umur I masih panjang masa tu...
 ok.... 



SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN KITA YANG KE-54....


OK NOW BAB RAYA PULA....

i dah smpai kedaH...kuih2 raya semua dah ambil....ambil dekat nabiha...tak rasa lagi..hehehe p0sa.....tapi dah biasa beli dekat dia..pasti sedap!!!!


tak sabar nak raya sebenarnya,..tapi dalam kepala serabut dgn masalah peribadi...huhuhuhuhhhhhhhhhhhhhh



urm....moga2 mood raya ada time pagi raya....nak jumpa sanak saudara...then cousin i akad nikah lak..nnti i tunjuk gambar akad nikah dorang ...hehheeh ok....

ucapan dari i...................


iklas buat semua...


1 comment:

Zul Fattah said...

Merdeka.. sejarah perlu dikenang agar kita tidak mengulanginya

\

anak bonda dan ayahanda

anak bonda dan ayahanda

TAK SUSAH..MINTA TOLONG CLICK AJE....TERIMA KASIH....